SAKER SOM HÖR SOMMAREN TILL!

Igår var ytterligare en härlig sommardag!
Vi började dagen med att äta frukost på altanen. Solen sken och det var varmt och härligt där. Jag dukade upp allt på vår fina träbricka. Jag gillar den mycket.
Sedan packade vi ihop oss och åkte till badplatsen.
 
Korsordstidningar tog vi med oss!
Att lösa korsord på stranden, det är verkligen semester för mig. Det ska vara ganska enkla kryss. 
 
Det var en del moln som försvann när vi kom dit. Solen höll sig framme några timmar. Stefans syster och hennes familj kom dit och även Stefans föräldrar. 
Efter att vi ätit lunch kom molnen tillbaka. Så efter ett tag packade vi ihop och jag cyklade hem. 
 
 
På kvällen blev det fiske!
Stefans syskonbarn var och fiskade strömming vid Svartvikskajen. Vi tog cyklarna dit för att kolla. De fick napp hela tiden. Det har blivit ett populärt ställe att fiska strömming på. Det var väldigt mycket folk där. 
Jag provade också och fick också napp snabbt.
 
'
Hinken med alla strömmingar började bli full. Stefans pappa som var med för att hjälpa barnen med fisket tycker om att fiska. Jag äter nog hellre fisk än fiskar men visst är det trevligt med en fisketur ibland:)
 
Så sammanfattningsvis så var gårdagen en typisk sommardag med olika aktiviteter som hör sommaren och semestern till. 
 
Idag har det däremot varit regnväder hela dagen. Därför har vi ägnat tid åt att städa och plocka ordning inne. Det har verkligen blivit åtsidosatt senaste veckorna. Men nu har vi börjat och fint kommer det bli när det är klart:)
Vi har även varit på Birsta en stund på eftermiddagen och inhandlat lite grejer till årets semestertripp och jag köpte även nya träningsbyxor. 
 
Nu blir det tv. 
 
God kväll!
 
 
 
 

N

Gott!!

Svar: :)
Marie

2015-07-06 / 21:30:42
URL: http://nouw.com/nathaliemaria
Sarah

Va kul o fiska :)

Svar: Det är roligt när man får napp ofta:)
Marie

2015-07-06 / 23:11:41
URL: http://CheerSarah.devote.se
Carina

Vilka fina bilder!. Den första ger härlig sommarkänsla och brickan var ursnygg!. Åh!...vad roligt med fiske och när man får fisk ok!. Ni fick en hel ser jag!. Ha det så sommarbra!. :D

Svar: Brickan fick jag förra året i födelsedagspresent. Jag använder en mycket.
Marie

2015-07-07 / 14:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback