TÅRTÅRET!

2014 blev året då mitt intresse för tårtor växte!
Den här tårtan gjorde jag till Stefans mamma när hon fyllde år i oktober. Hon ville ha en tårta med hösttema. 
 
Den här sommartårtan gjorde jag till mitt eget födelsedagsfirande i juni. Jag är mycket nöjd med spritsningen av grädden. Det är en träning att spritsa tårtor och det är viktigt att ha en bra sprits. 
 
Den här tårtan gjorde jag till min äldsta systerson som fyllde 10 år i oktober. Han älskar hockey och önskade sig en hockeytårta. Det var nog den största utmaningen av förra årets tårtor men jag lyckades bra. Det krävdes mycket tid att fundera ut hur jag skulle göra tröjan och hockeyklubban. Men jag lyckades. 
 
Den här bi tårtan gjorde jag till min yngsta systerson som fyllde 3 år i maj. Han tittade då väldigt mycket på ett barnprogram som hette Bi kupan och då fick jag ideèn om att göra en bitårta. Detta är nog den tårta som jag blev mest nöjd med utseendet med och den var väldigt rolig att göra. 
 
Det här blev förra årets påsktårta. Det var så roligt att göra kycklingarna och jag blev nöjd med både utseende och smaken. 
 
Jag har fyllt tårtorna med två olika sorters fyllningar. Smakerna har varit lite olika men lemon curd grädde har varit det som jag använt mest och sedan har jag använt av en kompination som passar citron bäst. 
 
God morgon!
 
 

Elin

Vilka fina!

Svar: Tack så mycket!
Marie

2015-01-16 / 12:55:43
URL: http://ptelin.disciplin.se
Carina

De är så bra gjorda!. Du kan det där med att baka tårtor. :D

Svar: Åh va jag blev rörd av din kommentar! Tack så mycket!
Marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback