NYÅR 2014!

 
Vi firade Nyårsafton med goda vänner!
Vi åkte till pulkbacken till kl 10 på förmiddagen. Det var plusgrader men vi klarade oss från regnet.
Peter och Linda och deras barn hade med sig badringar som de använde när de badade i somras. Det gick superbra att åka på dom i backen!
Vi grillade korv och jag och Stefan hade med oss gärnet som man kan göra varma mackor i. Vi bjöd på det till alla som ville ha.
Vi hade roligt och trevligt.
Vid 14-tiden åkte vi hemöver och jag började göra mig klar för Nyårsfesten. Jag lockade håret, sminkade mig, klädde mig i en svart klänning, svarta strumpbyxor och en glittrig kofta. 
Kl 16 började gästerna komma, Peter och Linda med familj, Sara och Mange och deras familj och så John och Linda och deras barn. 
 
John och Linda hade handlat och förberett all maten, en mycket god 3-rätters meny.
Förrätten bestod av Laxrulle, mandelpotatisplättar med räkor och samsas med spenat och parma.
 
Huvudrätten var parmalindad kyckling med klyftpotatis med parmesan, fetaoströra och grönsallad.
 
Till efterrätt åt vi en god pannacotta.
Allt var verkligen supergott!
 
Vi åt och hade trevligt, lyssnade på musik, barnen hade det mysigt nere och såg på film, de lekte och de verkade ha haft en rolig kväll precis som vi vuxna.
 
 
Vid tolv-slaget gick vi ut för att skjuta raketer och fira in det nya året. Champagneglasen plockades fram och vi skålade tillsammans in det nya året.
 
Efter tolvslaget åkte gästerna hem förutom John och Linda som sov över hos oss.
 
Vi tackar alla nyårsgäster för en mycket trevlig dag och ett trevligt nyårsårsfirande!
 
Gott Nytt År!
 
 
 
 

Linda

verkar som ni hade det bra! :)
jag förstår det där med sorg.,det är någonting så jobbigt att gå igenom att förlora någon man älskar.

Svar: Tack, ja vi hade ett mycket bra nyårsfirande. Ja jag sörjer farfar fortfarande.
Marie

2015-01-02 / 19:08:30
URL: http://www.nouw.com/LindaLinnros
MADDISENJ.SE

Lät som ett fint nyår

2015-01-02 / 22:54:34
URL: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback