FONDEU OCH EFTERRÄTT!

 
Igår blev det en mysig middag!
Vi lånade grannarnas fondeu gryta. 
Jag har bara använt en sådan en gång tidigare det var när vi åt med grannarna före jul. 
Man häller i matolja i grytan och värmer upp oljan på spisen. Under grytan är det en brännkopp där man häller i T-röd som man tänder på. Då håller sig oljan varm under tiden som man har sina smarriga små köttbitar där i. 
Vi hade potatisgratäng, en kall sås, sallad och baugette till. Allt smakade mycket gott.
 
 
Jag överraskade med en god efterrätt.
Jag gjorde en kladdkaka som jag stoppade ner center i. Den gräddades i ugnen i ca 12 minuter.
När den svalnat smälte jag choklad över vattenbad och blandade i salta jordnötter som jag sedan strök på kakan. 
Den blev ljuvligt god! 
Till detta serverade jag lättvispad grädde.
 
Så vår fredagsmiddag blev riktigt lyckad.
 
God morgon!
 
 

Carina

Vad kladdkakan såg fantastiskt god ut!. Ha en härlig Lördag!. :D

Svar: Kakan blev mycket god. Det som blev över skar jag i små fyrkantiga bitar och bjöd på som lördagsgodis igår:)
Marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback