FÖRRA ÅRETS LYKTOR

Jag tycker om att prova nytt pyssel.
Förra året gjorde jag dessa islyktor inför nyårsfesten med goda vänner. Jag fyllde en sockerkaksform med vatten som jag ställde i frysen för då var det inte så kallt ute att de skulle kunna bli färdiga. Jag gjorde många som vi prydde bron med. 
Jag ställde sedan en färgad ljuslykta i den och fick därmed en fin och julig färgeffekt. 
Jag dekorerade med granris och kulor runtom.
 
Vi får se om det kommer gå att göra något liknande till jul i år. Det verkar ju inte vilja bli kallt och ingen snö heller dessutom.
Jag har väldigt svårt att komma i någon julstämning i år på grund av att snön inte vill falla.
 
Men jag får ägna helgen till lite julpyssel och kanske  julgodisbak så kanske stämningen infinner sig.
 
God morgon!

corneliaeriksson.blogg.se

Så fina!!

Svar: Tack så mycket!
Marie

2015-12-12 / 13:51:11
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
Carina

Det är ju så fantastiskt fina. Jag gjorde flera stycken förra året efter att jag sett, dina Marie!. Det var många som undrade hur jag gjort dem. Ska göra några i år med, till Nyåret.:D

Svar: Åh va kul att jag kunde inspirera dig:) Jag är själv nöjd med hur resultatet blev:)
Marie

2015-12-27 / 21:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback