ÅRSRESUMÈ 2015!

Jag tänkte försöka sammanfatta mitt/vårt år 2015 med olika minnen och annat som jag vill dela med mig av från året som gått.
 
Vilket är mitt bästa resminne?
Vi brukar åka på en veckas semester på sommaren. I år valde vi att göra en lite annorlunda trip, nämligen en cykelsemester. Vi åkte först till Västerås och sedan till Mora.  Vi bodde på camping på båda ställena och vi cyklade på härligt långa turer. Totalt blev det 14 mil som vi cyklade på 6 dagar.
 
 
Vi stannade till på fina platser, jag var ute tidigt en morgon på camplingen och fotade vid vattnet, vi åt god mat och myste och njöt av en härlig sermester. Jag har lagt ut mer bilder som ni kan se och ni kan även läsa mer om vår resa  HÄR.
 
Årets 1 års minne att hedra...
I juli var det 1 år sedan min älskade farfar lämnade jordelivet. Så när vi var på vår semesterresa åkte vi förbi minneslunden vid den kyrka han begravdes i. Jag lade en fin ros på en mycket fin och minnesvärd plats.
 
 
 
Årets bästa tårtor.
Jag tycker så mycket om att baka tårtor.  Superman-tårtan beställde min systerson då han fyllde 4 år maj. Den tog lång tid att göra men var värt varje minut när jag såg lyckan i hans ögon när jag visade den för honom.
Sommartårtan bakade jag då jag fyllde år. Jag blev nöjd med den och framförallt med dekorationerna. 
Min äldsta systerson ville ha en minion-tårta och det lyckades jag också åtstakomma:) 
Jag är väldigt nöjd med alla tre.
 
 
Vad har jag vågat prova mest under 2015?
Mitt största intresse är ju bakning. Jag har vågat prova på nya utmaningar i det genom bakningen av tårtorna med motiv som jag inte trodde jag skulle klara. 
Jag har även vågat prova min kreativitet mer. Jag tycker det är kul och viktigt att bakverken ser inbjudande ut. Så att lägga upp allt det goda på att fint sätt är kul. 
Även om jag inte pysslat så mycket i år så har jag ändå provat några saker som jag är nöjd med. Det kan ni titta på HÄR och HÄR
 
2015 års hedersuppdrag.
Jag fick den stora äran att fotografera på våra vänners bröllop i somras. De bor i Karlstad men J har sina föräldrar och familj här i stan så de gifte sig här i Selånger kyrka. Jag tog många fina bilder och paret var mycket nöjd med bilderna. Detta är en av mina favoriter.Flwe bilder hittar ni  HÄR 
Det var ett så vackert bröllop med god mat, trevlig fest och ett fint minne för livet att få ha delat denna dag med våra fina vänner.
 
Årets utflyktsminnen.
Våra härliga grannar har stuga i Färsån i Jämtland. En helg i juni vart vi bjudna dit och vi hade det så mysigt och härligt. Vi njöt av lugnet, umgicks, åt god mat och hade det supertrevligt. Mer om den härliga utflykten kan ni läsa om HÄR.
 
Vi tycker om att göra små tripper ibland. Ett av våra favoritställen är Hallstabergets spa och relax. 
Det var ju en regnig sommar i år så vi ville göra en utflykt en dag. Då åkte vi till detta härliga ställe. Det finns två härliga bubbelpooler och flera bastu och det är bra service. Mer om detta hittar ni HÄR
Jag kan varmt rekomendera detta ställe om ni inte ännu varit där.
 
Årets inredningprojekt.
Vi ville göra om lite i rummet vid braskaminen. Vi tog vara på en gammal träsoffa från Stefans föräldrar som vi målade vit. Sitsen var sliten så den gjorde vi om. Korgstolen kommer också därifrån. Bordet köpte vi billigt på ett ställe som skulle slå igen och vi spraymålade det vitt. 
Vi köpte kuddar, sidobordet och filten i samma motiv på Rusta och mattan är är köpt på Ikea. 
Vi blev mycket nöjd med resultatet och mysigt blev det.
 
 
Även balkongen fick ny inredning i sommar.
Vi har länge velat ha en liten och smidig balkongmöbel att sitta vid och äta frukost i morgonsolen. När lågprisvaruhuset hade rea på just det vi ville ha passade vi på. 
Vi köpte även en matta som gav en bra färgklick i det hela.
Även denna förändring är vi nöjda med. 
 
Årets utomhusprojekt.
Ute vid vedboden har det varit för ojämnt och lerigt. Därför gjorde Stefan i ordning där i våras genom att göra nytt underlag med grus och sedan stenplattor uppepå. Det blev verkligen superbra. 
 
 
Detta är min resumè 2015. 
Jag har samlat det som varit viktigt för mig att dela med mig av. Jag kommer bära med mig mycket minnen från detta år. 
 
Gott Nytt År till er alla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Carina

Ett härligt collage du gjort!. Det var roligt att titta igenom!.:D

Svar: Tack så mycket:)
Marie

2016-01-01 / 20:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback