SKORTSTENSFIX

Nu är det fixat!
I somras hade vi en fågel som flygit sig in genom skorstenen ner till kaminen. 
För att undvika det i framtiden har vi köpt nät så att inte fåglarna behöver hitta hålen ner och fastna där eller i kaminen. 
Igår när jag kom hem från cykelturen stod Stefan på taket och fixade detta, han är så bra på att fixa saker.
 
Dagen igår blev i fixande och städandets täcken. Vi låg efter med städningen både på den övre och nedre våningen. Så vi tog tag i varsin våning, plockade undan, torkade, damsugade och gjorde fint. Tvättmaskinen gick för fullt hela dagen. 
 
Jag hann med en cykeltur på 2 mil också på eftermiddagen. Jag hade tänkt cykla en kort sträcka men när jag kommit dit jag tänkt cykla ville jag cykla längre. Vissa dagar känns det tyngre att cykla än andra. Igår var en sån dag då det kändes lättare än andra dagar så därför passade jag på att cykla längre. Det betyder att jag idag endast har 4 km att cykla för att nå veckans mål på 5 mil.
 
Vi avslutade dagen med middag hos Stefans syster. Det blev tacos, mums! Tack för allt säger vi!
 
God morgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback