HOCKEYTÅRTA!

 
 
 
Igår var vi på kalas!
Min systerson fyllde 10 år i torsdags.
Han ville ha en hockeytårta. 
Jag har i tanken länge funderat på vad jag ville göra för motiv. Jag hade många olika idèer men det här blev  resultatet.
Jag är riktigt nöjd. Jag trodde att tröjan skulle vara svår att göra men det var inte så klurigt som jag hade trott. 
Klubban och pucken fick jag fundera en del kring hur jag skulle få till men det gick också bra när jag började forma till det.
Fyllningen är lemoncurd grädde och dumlefluff, en önskan av födelsedagsbarnet. Det är tre lager med fyllning, två med lemoncurd och en med dumle.
Tårtan är spacklad med smörkräm. 
Något nytt som jag provade denna gång var att jag köpte marsipanlock och la uppepå tårtan för att få den där släta ytan. Det trodde jag också skulle vara svårt att få till. Jag har aldrig använt marsipanlock förut och har läst att det kan vara en utmaning att få det snyggt. Men det gick bra det också. 
 
 
Han uppskattade verkligen tårtan. 
 
God morgon!
 

Carina

Viken fin tårta!. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback