Semla cupcake!

Igår var det fettisdag!
Jag bakade därför några härliga cupcake semlor som jag gjort senaste två åren till denna dag.
Jag gjorde själva muffinsen i måndags och igår skar jag av ett lock, gjorde j i ordning fyllningen som består av grädde och mandelmassa som man blandar ihop. Man gör ett hål i mitten av muffinsen och lägger i fyllningen.
Sedan spritsar man grädde, lägger på locket och siktar florsocker uppe på.
Vi tog med oss en var sin igår kväll till Stefans morbror där vi surrade och fikade. De blev riktiga goda och jag är nöjd med dom:)
 
Jag har de senaste dagarna varit ganska trött efter helgen. Det var en supermysig helg, bra ordnat och det var roligt att träffa alla igen. Men det blev dåligt med sömn och det har kommit efter för mig de senaste dagarna. Men jag har lagt mig i bra tid senaste två kvällarna och sovit som en stock så det börjar nog gå åt rätt håll.
 
God morgon!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback