NY CYKEL!

 
Detta är mitt nya träningsredskap!
Jag har under en längre tid varit på jakt efter en ny cykel. Jag har kollat runt på lite olika alternativ.
Den här provcyklade jag för några veckor sedan men just då var det inte aktuellt att slå till.
I torsdags åkte vi till butiken igen och tittade och de hade en kvar av denna. Så jag la undan den några dagar för att fundera lite.
I måndags kom det sms om att de firar 25 år och att man då som medlem hade 25% rabatt på allt i butiken någon dag senare.
Så i måndagskväll åkte vi dit och meddelade att jag ville köpa den.
 
Jag har länge pratat om att ha spinningskor till cyklingen och jag passade på att köpa mig ett par nu.
Det krävs träning att cykla med dessa för att de sitter fast på pedalerna. Det tar ett tag innan jag vänjer mig vid det när jag behöver stanna när jag är ute och cyklar. Men får jag in tekniken så tror jag att skorna kommer kännas hur bra som helst.
 
Cykelhandskar är också något jag har velat ha. De köpte jag i en annan butik som jag fick presentkort på när jag fyllde år, just att ha till att köpa handskar. Tack så mycket säger jag.
 
Nu för tiden när man köper cykel så ingår ingenting. Det mesta blir som tillbehör, så även stöd. Så det fick de montera dit och det sitter väldigt smidigt. Det syns knappt att det är på cykeln när man har det uppfällt.
Även nya pedaler fick de sätta dit som passar till skorna. På ena sidan är det för spinningskorna och på den andra för vanliga skor.
 
En ny cykeldator tyckte Stefan jag skulle ha så denna gång blev det en trådlös.
 
Även en ny hållare till vattenflaskan blev det. Flaskan hade jag sen förut och samma sak med hjälm.
Hjälmen är också i grönt precis som cykeln.
 
Så nu är jag rustad med en riktigt bra cykel med bra tillbehör.
Så nu kommer sommarens turer bli extra roliga!
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback