KALAS!

Igår bjöd jag hem till fikakalas!
Vi var totalt 14 personer och den här jordgubbstårtan räckte aldeles perfekt. Det blev en liten bit kvar. Även fikabrödet gick åt så att det bara var någon enstaka kaka kvar. Så jag beräknade med andra ord väldigt bra:)
Jag fick mycket beröm för tårtan. Jag fick kommentaren " Vilken fin tårta, den ser köpt ut". Bättre betyg kunde jag inte få:)
 
Jag fick många fina presenter som jag tänkte lägga ut bilder på senare men det var två stora fina ljuslyktor och presentkort. Av syrran fick jag assietter, glas och ljuslyktor i samma serie. Jag är jättenöjd!

Vi hade tänkt att vi skulle få dela upp oss, några kunde sitta ute och några inne för att det var svårt att få plats med alla ute på altanen. Men vi trängde ihop oss och alla fick plats.
 
Jag bakade några cakepops också.
De fick jag också beröm för att det var jättegoda. Jag tyckte också att de blev extra goda denna gång. Det kanske har att göra med att själva bollarna fick stå över natten och gotta tills sig och att jag använde vid choklad att doppa dom i denna gång. 
Det är ju lite pyssel med dessa små söta bakverk men det är det värt för de brukar bli rätt så söta och fina:)
 
Tack allihopa för presenter och ett trevligt kalas!

God morgon!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback