BI TÅRTA!

 
 
 
 
Igår kunde jag äntligen göra tårtbeställningen!
Det var syrran som beställde en tårta till E:s 3 års kalas. De blev ju sjuka när vi skulle dit förra helgen så vi var bjudna dit igår kväll istället.
Så igår när jag kom hem bakade jag en bitårta. E tycker om barnprogrammet Bikupan så då blev det en bitårta:)
Han har berättat för mig att bina bland annat heter SurrSurr och Surrbi.
Jag är mycket nöjd med både smak och dekoration. Som fyllning hade jag lemoncurd grädde och dajmgrädde i vart annat lager.
Marsipanen till figurerna köpte jag i vanlig ordning på bageri. Det kan jag varmt rekomendera. Den är lätt att jobba med och inte alls dyrare än den i matbutiken och jag räknar ut hur mycket jag behöver och köper den exakta mängden.
Gästerna tyckte om tårtan och jag är riktigt stolt över den!
 
God morgon!
 

coffeeandcupcake.blogg.se

Så söt tårta :)

2014-06-06 / 11:15:53
URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback