BROBYGGET!

Det pågår ett brobygge över Sundsvalls fjärden och igår sattes första brospannet på plats på den norra sidan. Det var många som ville titta på det och det ville vi också. Självklart tog jag med kameran.
 
Den här bilden tog jag i går morse vid 9-tiden. Då hade dom inte börjat lyfta på den ännu. Till höger nederst på bilden ligger brodelen fortfarande på pråmen.
 
Vid kl 15 såg det ut så här. Då hade den lyfts en bit upp. Den flyttas väldigt sakta så man märkte inte av när man sto där att delen rörde på sig.
 
Kl 20.30 såg det ut så här! Då var delen nästan på plats. Det tog ca 7,5 timme att hissa på den till rätt höjd.
 
Det var ganska mäktigt att stå så nära bron som vi gjorde. Den blir verkligen gigantisk. Kranen som användes för att lyfta brodelen var också väldigt stor och mäktig. Den kunde tydligen lyfta typ 1500 ton.
Brodelarna kommer med pråm från Polen.
Så detta bro och E4-bygge är mäktigt att följa.
 
Annars igår var vi till stugan och hjälpte till att måla gäststugan. Det blev fint. Det ska målas en gång till så blir det extra fint.
Vi for sedan till stan en liten sväng och sedan till Ica Maxi och handlade.
På kvällen åkte jag till en kompis och lämnade tillbaka en bok jag lånat och vi surrade lite strunt.
 
Idag verkar det bli en solig dag!
 
God morgon!
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback