GOD JUL!

 
God fortsättning!
Igår på julafton var jag och Stefan först hemma hos oss, vi myste, åt lunch och jag gick på cross trainern en stund.
Vid 13.30 åkte jag till syrran och deras familj för att fira jul. Innan Kalle Anka på tv spelade vi vuxna paketspelet. Det är ett lättsamt och roligt spel så här på julafton. Det blir ett sätt för oss vuxna att fira varandra med julklappar.
Sedan blev det mys framför Kalle Anka och båda mina härliga syskonbarn tyckte det var bra.
Efter det knackade tomten på dörren och hade med sig många fina och bra julklappar till barnen framför allt men även några till oss vuxna:) V fick bland annat en slalomhjälm, hockeyklubba, bok, kudde, ryggskydd till slalom och mycket annat. E fick en brandbil, sopbil, två vanliga bilar, kläder, trummor med mera.
De båda var nöjda med allt de hade fått.
Sedan var det dags för den goda julmaten och det smakar alltid lika gott och mätt blir man.
 
Jag fick i uppdrag att göra en efterrätt och det blev en tårta med fyllning av blåbär och lemoncurd grädde. Jag spritsade för första gången en tårta och jag blev rätt nöjd med resultatet även om det krävs mycket träning och teknik för att få det riktigt bra. Jag dekorerade med marispantomte, grisar och hjärtan och skrev God jul med dekorationsfärg, inte kristyr utan en annan färg speciellt för att skriva med som jag upptäckte fanns i bakhyllan.
Jag fick mycket beröm för god smak och fint utseende:) Tack!
 
Nu blir det snart träning och sedan julmiddag hos mamma och pappa.
 
God fortsättning!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback