MERA BÄR!

Igår var det dags att plocka mera bär.
Det blev blåbär. Vi åkte iväg på eftermiddagen och plockade 2,6 liter rensade bär. Det är jag mycket nöjd med. Vi klarade oss från regnet då när vi var ute. Jag har aldrig tidigare plockat då jag rensar samtidigt som jag plockar. Jag har alltid rensat när jag kommer hem. Men igår gjorde jag det och det ska jag fortsätta med. Det var så skönt att inte behöva rensa efterråt.
 
Denna måndag började jag dagen med att låsa in bilnyckeln i bilen. Jag tappade den mellan sätena och skulle fiska fram det från baksätet. Då kom jag åt knappen på nyckeln och då när jag stängde dörren blev bilen låst!
Så jag ringde till pappa som åkte ut till Stefans jobb och hämtade hans bilnyckel för som tur är har vi var sin nyckel. Sedan om pappa med den till mig. Tack så mycket för hjälpen!!
 
Ikväll har det regnat och då har jag passat på att baka lite, syltkakor, en hallonkaka med kokostäcke och chokladbollar. Så nu finns det fikabröd i frysen:)
 
God kväll!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback