HELGEN!

 
Vi började helgen med middag hos mamma och pappa.
I fredags träffades vi alla hemma hos mamma och pappa och åt god mat, köttfärbiffar med potatis och sås. Det fanns även kokt lax med potatis och sås. Mums!
Syrran och hennes familj var också där. Vi spelade paketspelet. Man bestämmer en summa som man köper paket för. Vi köpte två för max 30 kronor. Man lägger ut alla paketen på bordet. Man slår två tärningar och får man 1 eller 6 får man ta ett paket. När alla paket är tagna får man öppna. När alla har gjort det ställer man klockan. Då slår man tärningarna och får man 1 eller 6 får man ta innehållet i paketen av varandra. När klockan ringer är spelet slut och man får behålla det man har.
Min äldsta systerson tyckte det var väldigt roligt:) Den yngste var inte med jag hade köpt ett paket till honom som han fick öppna när vi spelat klart. Det var ett tåg som han lekte med resten av kvällen:)
8-åringen tycker det är mysigt och kul att sova hemma hos oss. Så nu ska han få göra det framöver:)
Jag tog några bilder från kvällen med telefonen. Jag är en stolt moster jag:)
 
Igår plockade vi fram och kollade så att adventsljusstakarna fungerar och vart vi ska ha dom. Vi började även städa lite.
Som jag skrev om igår så var vi på bio på kvällen.
 
Idag blir det fixande med lite olika saker.
 
God kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback