POPULÄRA!




Cakepops!
Jag bakade dessa till min systersons 1-års kalas igår. De var mycket poplära hos barnen:) De åt som bara den av dom:) Då känns det extra roligt.
Det är roligta pysslande med dom. Först gör man bollarna och den här gången använde jag mig av oreo kex som jag mixade tillsammans med philadelfiaost. Det går också att använda ballerina kladdkaka. Sedan smälte jag choklad att doppa pinnarna i som fungerar som fixering så bollarna sitter fast bättre. Jag doppade sedan hela bollen i smält choklad, pyntade dom med strössel och små hjärtan och knöt fast "grattis" snören på pinnarna. Jag är själv väldigt nöjd med resultatet:)
Stefan kom även på hur vi skulle kunna frakta dom. Han borrade hål i locket på en glasslåda som vi stack ner pinnarna i, tog en glasslåda som lock och drog över plastfolie. Det fungerade kanonbra.

Ha en fortsatt trevlig söndag.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback