PÅSKAFTON!


Påskkorgar.
Jag har gjort egna påskkorgar i år som jag gav bort igår när vi var och hälsade på våra familjer. Äggen har jag gjutit i finbetong och sedan målat. Man tömmer vanliga ägg på innehållet. Sedan fyller man det med finbetong och låter det brinna i typ ett dygn. Sedan är det bara att ta bort skalet.
Vi var till stugan på dagen och åt lunch. Då fick mamma en korg. Syrran och hennes familj var också där. Påskharen hade varit på besök och i ägget till min äldsta gounge var fyllt med godis och till den yngsta som fick det största ägget var fyllt med majskrokar. Äggen var mycket uppskattade av dom båda:)
Vi åt god påsklunch där och fikade ute i solen och det var varmt och härligt.
Vi åkte sedan till Stefans föräldrar där vi blev bjuden på påskmiddag. Jag hade med mig en påskkorg dit också. Stefans systerson fick leta efter ett påskägg som påskharen hade gömt. Han hittade ett "bilar"ägg så han var helnöjd. Stefans systerdotter åkte slalom så hennes ägg fick påskharen ta med till henne.

Så vi hade en trevlig och bra påskafton!

God morgon!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback