HUNGRIGA FÅGLAR


Dessa småfåglar gillar frön. Mamma och pappa fyller på frön hela tiden så de små fåglarna slipper leta så länge efter mat. Jag smög fram med kameran idag när vi varit i stugan sedan igår. De är inte så lätt att fota de små liven. Så fort man kommer nära så flyger de sin väg. Men jag stod helt stilla och då fick jag några bra bilder.
Stefan har hjälpt pappa med att gå med röjsågen. Vi hjälpte dem även med att klyva ved. Vi har blivit bjuden på god mat. Igår blev det tacos när vi kom dit. Idag till lunch blev det hemmagjorda hamburgare och till middag fläskfilè, råstekt potatis och grönpepparsås. Tack för allt för denna gång!

Annars i veckan har jag besökt nya Dollarstore som öppnat en butik i stan. Jag var dit med en kompis och efter det gick vi och åt på en restaurang som jag aldrig varit på tidigare. Det var superbra mat till bra pris.
Jag har även hunnit med ett besök på Himlabadet med Stefans syskonbarn. Deras mamma och morfar var också med. Det var superkul. Jag gillar verkligen att bada och åka olika typer av badattraktioner.
Ja det är väl i stora drag vad denna vecka har innehållit. I morgon är det en speciell dag men det skriver jag om i morgon:)

God kväll!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback