GULLVIVA



Jag testar. Jag gick en runda i trädgården och hittade några fina gullvivor. Dessa fick bli kvällens objekt för att testa mina kunskaper i fotokursen jag går. De översta bilderna är något över och underexponerade, alltså lite för mörk och den andra något för ljus. Men jag tycker ändå de blev skarpa. Den understa bilden är tagen i den svartvita funktionen i kameran och det kan bli väldigt fina bilder i svartvitt.
I övrigt tycker jag om blommor och nu när vi har ett kanonbra macro objektiv så vill jag mer än gärna fota dessa fina växter också.
Idag blev det en lång cykeltur. Jag cyklade till Södra berget, uppför Södra berget och nerför Södra berget. Det blev en sträcka på 1,5 mil.

God kväll!

Felicia (foto & vardag)

sv: tack så mycket! :)

2011-05-26 / 21:27:03
URL: http://macrobild.blogg.se/
Fotograf Annie

Svar: Ja, resan var verkligen helt underbar, över förväntan. Tack så jättemycket, själv tycker jag att bilderna inte riktigt gör naturen rättvisa, det var så mycket vackrare i verkligheten. Med dofter och känslan att gå där :P

2011-05-27 / 10:32:09
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback