SMÅKAKOR


Idag har jag fortsatt att baka. Det blev goda små vaniljkakor. Jag hittade receptet i morse på en blogg och ville testa med detsamma. Så det blev en sats i morse. De blev väldigt goda så jag gjorde en dubbelsats ikväll. Det blev totalt ca 60 goda kakor. De var väldigt enkla att göra. Spritsen har varit ett bra bakverktyg för att få mönster på dom och att få dom att bli runda.
Jag tycker det är väldigt roligt att baka. Har man bara rätt verktyg så blir det ännu roligare. Igår när jag skulle lägga smet i muffinsformarna tog jag en tillbringare och hällde ifrån. Det har jag lärt mig av en kompis som gjorde så när vi bakade knäck ihop i julas. Det fungerade kanonbra även för muffins.
Något som jag också använder mycket när jag bakar är elvispen. Den är så bra på alla sätt och vis och snabbt går det att göra smet av olika slag.


Gott!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback