TRÄD


Nu är ett träd nere. Vi har fyra stycken som vi är sugen på att kanske ta ner. Men vi tar ett i taget. I måndags kom det hit en van trädfällare och fällde och kapade upp stammen åt oss. Han jobbade väldigt effektivt. Så på en timme hade han fällt och gjort allt med trädet som vi hade bestämt. Jag satt och tittade på och var helt imponerad av hur snabbt han jobbade med motorsågen.
Så nu har vi ett stort jobb framför oss att ta rätt på riset och göra ved av stammen och grenarna. Vi har börjat idag och lastat ris på släpvagn och börjat sortera grenar och stamm i två olika högar vad som behövs klyvas och inte.
Annars under veckan har det var jobb och träning som tagit upp min tid. Igår var jag och tränade på gymmet kl 7 och i måndags var jag där på eftermiddagen.

Nu blir det tv sedan besöka john blund.

God kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback