SY


Jag tycker inte om att sy! och inte heller hålla på med tyg överhuvudtaget för den delen. När vi skulle sätta upp gardiner på övervåningen när vi flyttat in var det Stefan som fick fålla och lägga pressband. Igår när vi skulle sy gardiner av det tyg vi köpte igår till rummet nere som vi håller på att inreda så var det Stefan som fick sy och fålla allt. Han är så himla duktig på det mesta! För honom tog det inte lång tid att få detta sytt och snyggt blev det. För mig hade det tagit hela natten och då hade jag säkert "slitit mitt hår" och sagt många fula ord innan jag fått till det. Jag hjälpte i för sig till med att vika och nåla allting innan det skulle sys:) Men det var Stefan som gjorde det största jobbet!!
Annars igår unnade vi oss helglyx i högsta grad. Det blev hotellfrukost på Södra Berget. Vi hade presentkort där som vi fick i julklapp och som vi ännu inte utnyttjat. Så vi kände att det var dags nu. Det är så bra där och fint att sitta och titta ut över Sundsvall medans man sitter och mumsar i sig av den goda frukostbuffèn.
Sedan blev det en tur till Birsta där det inhandlades massor med grejer till rummet nere. Men det kommer det bild på när allt är klart:)
När vi kom hem klippte jag gräset. Det är väldigt mycket att klippa då gården är 1700 kvm. Men det går ganska fort att klippa ändå och det blir så fint när det är klart.
Under kvällen fixades det och donades här hemma.

Nu är det söndag och vi får se vad denna soliga dag kommer innehålla.

God morgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback