PÅSKDAGEN


Hasselnötsmuffins med fågelbo.
Det bjöd vi på idag till efterrätt då mamma och pappa och syrrans familj var här och åt påsklunch. Jag hittade receptet på en blogg och tyckte de passade så bra nu till påsk. De var enkla att göra och roliga att dekorera. Man bakar först muffins. Sedan gjorde jag en tjock chokladkräm och la uppepå. Sedan tryckte jag mandelmassa igenom en vitlökspress och la runt muffinsen. På toppen har jag Anton Bergs chokladägg.
Vi hade en trevlig lunch där alla hade med sig lite av varje att äta. Det blev grillad kyckling, sill, ägg, janson, potatis, potatissallad, sås, tunnbröd och annat gott.
Självklart hade påskharen varit här och lämnat påskägg åt min underbara systerson. Påskharen hade hittat ett bra gömställe, i blomlådan.

I morse blev jag och Stefan klara med krattningen. Så efter 25 fyllda säckar med löv, mossa och barr och en fin tomt så säger jag: Hej då krattan! Vi ses nästa år!

God kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback