Plåtkatt!


I fredags när vi var nere hos Stefans föräldrar så stog denna plåtkatt i buskarna!
Det finns några som bor på samma gata som har katter och denna katt har i syfte att man ska köra sakta så man inte kör på dom. Jag hade ganska roligt åt detta för jag har själv kört på en katt där, just grejen var självklart inte rolig men att jag kände mig lite träffad när jag fick förklaringen till denna plåtkatt gjorde att jag skrattade:)
Detta var sommaren 2008. Jag och Stefan hade varit på utflykt med min systerson. Vi var på väg till Galtström när vi svängde upp till Njurunda en stund. Jag släppte av Stefan för han skulle in och göra något. Under tiden körde jag runt kvarteret. Jag körde 30km/h så det var inte fort. Runt villorna på gatan är det höga häckar. Plötsligt hoppade det en katt ut från häcken och jag hade inte en chans att se den. Den dog direkt. Jag blev rädd och ledsen och tyckte synd om kattägarna. Så jag skickade några dagar senare ett blombud till dom.

Igår blev det en ganska lugn och trevlig dag!
Jag inledde morgonen med ett bodypump - pass med en kollega. Det var roligt men väldigt jobbigt. Men det är också bara andra gången jag går på bodypump så jag får räkna med att det känns.
Jag åkte ut till Birsta en sväng på förmiddagen. När jag kom hem blev det en slö eftermiddag. Vid 17-tiden hämtade jag en kompis, vi åkte och köpte kinamat och for hem till oss och åt och satt och surrade i flera timmar och plötsligt var klockan 23.00. Så tiden gick fort men vi hade det jättetrevligt!

Go morgon!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback