Fredag

Då var det helg igen. Det är skönt att vara ledig men det ska bli skönt också nästa vecka när det blir en "vanlig" vecka utan helgdagar.
Det har varit riktigt kallt nu i flera dagar. Igår morse när vi steg upp ur sängen var det -31 grader här! Burrrrr!!!! Som tur är har mina arbetstider passat bra ihop med Stefans. Så jag har kunnat få skjuts till jobbet. Jag hade bilen själv i tisdags, igår hämtade pappa mig och idag gick jag hem. Men i övrigt har jag fått skjuts vilket har varit skönt i denna kyla.
Igår efter jobbet åkte jag och simmade. Det var längesen sist nu men det var jätteskönt. Det blev 50 längder vilket är 1,2 km. Jag är lite sugen på att åka och simma i morgon med. Så jag tror nog att det blir så.
Idag när vi kom hem gjorde vi mat. Vi tog oss sedan en tur till Clas Ohlson för att köpa ljuständare. För tidigare ikväll när vi Stefan skulle tända ljusen här hemma så fanns det knappt nån gas kvar i den vi hade. Men han fick till slut fart på den. Här hemma har vi bara ljuständare, inga tändstickor vilket var synd en sån här gång. Så vi ska nog skaffa oss en stor tändsticksask ifall det händer igen. Vi vill tända mycket ljus nu när det är så kallt ute. Det är mysigt med ljus. Jag gillar ljus och ljuslyktor. Har man Ikea så nära som vi har så är det lätt att köpa ljus ofta:) Men vi har ganska mycket ljus som behövs eldas upp nu innan det köps mera.

Nu ska vi se på Lets Dance.

Go kväll!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback