En mycket trevlig middag!

                       
Igår bjöd jag hem mina kollegor på middag!
Det blev inte bara ost och kex om ni trodde det:) Jag glömde att ta fram kameran och när jag kom på det hade vi redan ätit. Så därför blev det bild på efterrätten som bestod av ost, kex och vindruvor.
Till middag gjorde jag den jättegoda kycklinggrytan som vi gjorde här hemma för ett tag sen och som är så god. Gästerna tyckte det var supergott också vilket känns extra kul eftersom vi bara gjort den en gång tidigare. Men jag kan nästan lova att den är svår att misslyckas med så prova gärna vettja:)

Kycklinggryta
4 portioner:

2 stora kycklingfiléer
15 cm purjolök
1 dl riven morot
1 hönsbuljongtärning
5 dl matgrädde
2 msk thai sweetchilisås
Vitpeppar & salt
Maizena ljus redning
+ Ris för fyra personer

Strimla och stek kycklingen i en stor panna. Skär purjolöken på snedden och fräs på tillsammans med kycklingbitarna. Låt det få lite färg. Häll över matgrädden och blanda ner hönsbuljongen. Rör ner sweetchilisåsen, morötterna och krydda efter smak. Om grytan känns lös, red den med lite ljus redning. Låt puttra. Smaka av. Servera med ris!
Receptet har jag hittat på en blogg: http://www.annasara.net

Vi satt och pratade och tiden gick så snabbt. Så plötsligt hade vi suttit och surrat i över 5 timmar! Att tiden går fort vid såna här tillställningar brukar vara ett tecken på att man har trevligt. Så jag lyckades tydligen bra med min bjuding:)
Jag fick även en fin liten present av dom alla:)

Ett jättefint smyckeskrin! Tack så mycket!
Idag har Stefan och jag en slappar dag. Vi tog det lugnt på förmiddagen, vilket vi i för sig kommer göra resten av dagen också. Men vid 13 tiden åkte vi och gjorde några små ärenden sen ut på ica maxi och handlade lite inför veckan som kommer. Så nu har vi middag hemma för hela veckan.

Kram

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback