Blåbär

                      
Idag gav jag mig ut i skogen och plockade dessa bär.
Vi åkte till Njurunda på förmiddagen. Då blev jag sugen på att ge mig ut i skogen och plocka dessa bär. Jag har tänkt det länge men det har inte blivit av. Nu börjar det väl bli på gränsen till sent av bärperioden att ge sig ut. Igår när vi gick in och läste på våra skatter som vi har lagt ut så var det en som hade loggat(skrivit om när de tog skatten) och den personen hade stannat till vid skatten och stoppat några goda blåbär i munnen. Så då åkte jag dit för att kolla om det fanns några kvar. Det fanns några stycken men de flesta vara övermogna. Så jag åkte till skogarna kring Bergafjärden istället och där hittade jag mera. Men tyvärr hittade jag inte så mycket som jag hade hoppats på. Men det blev några deciliter i alla fall som räcker till en god blåbärspaj. När jag kommer mig för att göra den så skaffar jag mig lite hallon att dryga ut blåbären med. Det blir nog en supergod kombination:)
Vi åkte från Njurunda vid 15-tiden. Stefan åkte då och tränade och jag tog det lugnt hemma. Jag bäddade rent i sängen och rensade min lilla mängd blåbär.
Nu ikväll tar vi det mest bara lugnt. Det blir en kväll framför tv:n och lvi laddar inför en ny arbetsvecka.

Go kväll!


 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback