3 - rätters middag!

 
Igår hade vi en planerad 3- rätters middag på menyn hos Stefans föräldrar.
Jag och Stefan ordnade för- och efterrätten och de fixade huvudrätten. Stefan hade hittat ett roligt recept på en förrätt där man skulle göra egna små brödskålar. Det var busenkelt. Vi använde oss av mjukt tunnbröd. Vi körde in dom i  mikron i ca 15 sekunder. Sedan in i ugnen i 2-3 minuter. Därefter behöver de stelna till en stund. Resultatet blir kanon!
Medan Stefan fixade detta skar jag grönsaker och dessa fina små tomater i ett fint taggit mönster som vi skulle som fyllning i med en massa annat gott.
                         
                                DETTA BLEV RESULTATET!
Vi fyllde skålarna med salladsblad i botten, sedan ishavssallad, räkor, tomat, gurka och ägg. 
Tack Stefan för den underbart fina och goda förrätten!

                            
Huvudrätten bestod av grillad fläskfilè med egen friterad potatis, bearnaisesås, baugette och grönsaker. Jag hade aldrig ätit potatis som man friterar själv men allt på tallriken var kanongott! Tack så mycket!

                          
Till efterrätt blev det marängsviss. Den innehöll glass, marränger, chokladsås och chokladfyllda rullrån. De var fanstiskt goda. Chokladen inuti smakade som nougat. 
Så denna 3- rätters middag blev kanon bra och kvällen var mycket trevlig och mysig! 
Om jag ska välja mellan förrätten och efterrätten som jag och Stefan stog för så är vi nog mest nöjd med förrätten. Det var kul att prova något nytt och Stefan är så glad att den vart så bra första gången vi gjorde den.

Annars igår gjorde vi lite av varje. Vi åkte ner till Njurunda på förmiddagen. Stefan började greja med bilen. Den har läckt spolarvätska länge. Det är slangen som ger lysena vätskan som har varit trasig. Så nu är det ordnat. Stefan är duktig och att fixa och ordna saker han:) När vi åkte hem sent i igår kväll så slutade extra ljusen att fungera på bilen. Så förmodligen har det gått en säkring. Bilar är jättebra att frakta sig hit och dit med men när de går sönder..ja då är det inte lika kul. Men det är sånt man får ta.
Vi gick till Peter och Petra på eftermiddagen och fikade och surrade ett tag. Det var trevligt.
Vi spelade på lotto allihopa på kvällen. Jag har en kupong som jag kan spela på i 5 veckor. Så jag tycker det är spännande. Men hittills har det blivit dåligt med vinst. Men jag har kanske bättre tur nästa vecka.

Idag ska vi och fara iväg en sväng. Vi ska bland annat ut och leta några skatter.

Kram



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback