Skattjakt och harjakt

Sent i går ikväll,vid 22-tiden gav vi oss ut på skattjakt här i storstan. Det är jätte spännande att leta på ställen där man aldrig har varit.
Vi åkte til Drottningholm. Där letade vi en där det var fin utsikt mot slottet. Tyvärr var det lite mörkt ute så vi såg det inte så väl men lite i alla fall. Den låg vid en stenspricka. Det finns speciella skattmärken som kan finnas i lådorna som man ska förflytta från skatt till skatt. Så vi tog med oss en sån hemifrån hit ner till huvudstaden. Den la vi ner i den här skatten som vi hittade. Sen kan man följa skattmärkets resa på nätet och se vart den har varit. Den vi har tagit har varit i Oslo, Bergen, Karlstad, Göteborg, Sundvall och några till ställen. Den har rest 1158 mil.
Vi for vidare till nästa skatt. Den fick vi leta en stund innan vi hittade. Men efter tredje försöket så hittade vi den 2 meter upp i ett träd ganska nära slottet. Den var extra rolig att hitta eftersom vi letat ett tag.
Nästa låg på en gång och cykelbro vid en annan del av stan, nära hotellet. Men den hittade vi inte tyvärr.
När vi nästan var framme där vi skulle parkera bilen såg vi en hare springandes vid vägen. Jag tog fram kameran fort men min blixt fungerade inte. När vi parkerat såg vi den igen. Den hoppade iväg och även då försökte jag knäppa en bild utan resultat. Då gav jag upp min harjakt och vi gick på skatt jakt istället. Men när vi skulle åka så hoppade det två stycken efter vägen! Jag återigen tog fram kameran men då insåg jag att jag inte får någon bild på hararna. Så då gav jag upp harjakten för andra gången *haha*

Idag har vi lite planer på vad vi ska hitta på men först blir det god hotell frukost om ett tag.

Go morgon!


Helena

Godmorgon!

Ja, du får nog ge upp harjagkten ;)

Härliga bilder från igår! Själv jobbar jag och kämpar med min allergi:(

Kram syrran.

2009-05-03 / 07:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback