En härlig sommardag!


Idag är det riktigt varmt ute! Nu har sommarvärmen kommit. Jag började dagen med att gå upp och tvätta klockan 7. Det är skönt att ha det gjort.
Vi åkte ut till birsta en sväng. Jag var ute efter ett par skor jag kan ha till mina nya jeans. Jag gjorde ett par skosulor i höstas som är gjutna efter mina fötter. Detta gör att jag inte kan ha vilka skor som helst för de får inte plats i alla. Jag hittade ett par på en sportaffär som jag är nöjd med. Vi köpte även ett varsitt par foppa tofflor som var det var rea på. Så nu får jag klara mig med skor på ett tag.
När vi var klara på birsta åkte vi ut till Smacken, ett fint natur reservat vid midlanda flygplats. Det är en fin promenadväg ut till stranden. Vi gick över två långa hängbroar.
 
Jag fångade ett flygplan på bild som just att lyft från flytplatsen. Det är inte ofta man står så nära ett flygplan som är i luften.Vi hitttade två skatter i området. Vi hade med oss lite fika som njöt av vid havet.
 
Vi fortsatte sedan och letade några skatter till. Vi har för länge sedan letat en  i timrå men utan att hitta den. Men nu hittade vi den snabbt.
Vi hittade ett jättefint slott efter vägen! Det var ett jättefint ställe med stora, fina grönområden och dit vore trevligt att ta med sig lunch.
 
   

Nu blir det att slappa ett tag. Sen blir det middag och sen en utflykt norrut.

Kram

Helena

Verkligen en härlig sommardag!! Slottet på bilden är Merlo slott. Morgondagen skulle bli lika varm och härlig.

2009-05-30 / 22:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback