Tredje Semesterdagen


Jag började dagen med att cykla en mil.
Igår lämnade jag cykeln på Stefans jobb när jag hade cyklat dit. I morse åkte jag med honom till jobbet och cyklade hem. När jag skulle låsa upp cykeln och cykla iväg såg vi att fram hjulet var helt platt. Det var samma hjul som var platt  i måndags när jag skulle cykla. Så Stefan tog en slang med tryckluft och drog i luft så jag skulle klara mig till stan. När jag kom till stan stannade jag till hos cykelnisse för att be han kolla på det. Han gjorde det medan jag väntade! Det kan man kalla service. Det visade sig vara punka. En glasbit hittades som hade gjort ett litet, litet hål.
Vid 11-tiden åkte jag ner till stan för att träffa en kompis för att äta lunch. Jag åt bakad potatis med skagenröra. Mums!
Jag åkte sedan ner till Njurunda till en kompis som just har flyttat dit.
När jag åkte därifrån sken solen. Jag hade packat med mig badväskan i fall jag skulle bli bad sugen under dagen och det blev jag då. Så jag åkte ner till Bergafjärden för att ta mig ett dopp. Tyvärr var det jätte kallt i vattnet och solen försvann ganska snabbt och det började småregna:( Så jag blev inte där i så länge.
Bergafjärden är ett fint campingställe. När jag var barn campade vi där på somrarna och i Hassela på vintrarna. Det är otroligt vad husvagnar och dess tillbehör har utvecklats genom åren. Då var det en husvagn och ett förtält. Idag har många trädgårdsplattor, stora förtält, studsmattor m m.  Det är otroligt mysigt att ha husvagn och praktiskt att ta med sig hemmet dit man åker.

I kväll har vi pysslat på med våra projekt här hemma. Nur är det sänggavel projektet som är igång.

Go kväll


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback