Regniga fredag...

....vilket innebar att det inte blev någon lååånnnggg cykeltur idag. Det kändes inte så roligt att dra iväg då det spöregnade. Jag kände det var lite väl onödigt i fall jag skulle bli kall och sjuk nu innnan vi ska åka på semester. Därför sparar jag det till en dag då det är stabilare väder.
Men istället blev det en tur till Birsta med Stefans föräldrar. Vi gick i Birsta city och kollade på kläder. Det blev även ett besök på Ikea. Där köpte jag två konstgjorda blommor som det var rea på som vi ska ha inne på toaletten i en vas där i ena hörnet. Annars köpte jag inget. Vi åt även lunch på Birsta city. Jag åt bakad potatis med skagengöra. Det var väldigt bra och gott. Potatisen var stor och man fick mycket röra och det fanns även ett supergott mjukt bröd som man fick ta till.
Jag åkte med Stefans föräldrar hem till dom medan Stefan jobbade klart för dagen. Vi åt tacos där. Stefans pappa köpte en praktisk brödvärmare för mjuka tacosbröd.


Jag håller med om att det var en mycket fiffig uppfining:)

Tacos lessnar jag aldrig på. Det är så gott med alla grönsaker och tillbehör. Det som är så bra med tacos är att man kan variera det så mycket. Jag minns en gång när jag bodde i Härnösand och vi skulle ha tacos kväll där. Vi var tio stycken som skulle äta. Vi bestämde att grunderna som tomat, sallad, gurka, majs mm skulle finnas när alla kom. Men om man ville ha nåt speciellt med sig så fick var och en ta med sig det. Det blev allt möjligt. Det var banan, jordnötter och andra saker som man kanske inte i vanliga fall har i tacosbuffèn men det går ju som sagt att ta med precis vad man vill ha.



Nu inleder jag och Stefan våra två gemensamma semesterveckor. Det ska bli härligt och framför allt ska det bli skoj att åka iväg på torsdag. Vid den här tiden nästa vecka befinner vi oss någonstans kring Kolmården=)

Go kväll!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback