SÖDERKÖPING

 
Sista boendet som vi hade bokat var i Söderköping.
Vi kom dit i god tid innan vi fick tillgång till stugan. Så vi gick en promenad i den vackra lilla staden. Göta kanal rinner igenom staden och vi kollade på slussarna och båtarna där.
Vi bokade bord till kvällen på en restaurang utefter kanalen och det var supergod mat och trevlig ställe med kanalerna och båtarna så nära.
 
 
Vi hade hört talas om en glassrestaurang i Söderköping.
När vi var där på dagen så var kön dit väldigt lång. Vi tänkte att vi kunde ta det till efterrätt istället på kvällen. Självklart blev det så:)
Vi köade i 50 minuter och det var det verkligen värt. Jag har aldrig i hela mitt liv ätit något så vackra glass skapelser någonsin! Menyn var gigantisk med 60 lika glass skapelser att välja på! Stefan valde en chokladglass med massa gott i och jag valde en med dajmglass, hasselnöt och vanilj. Uppepå toppen var det godisen center och egentligen hasselnötter. När vi skulle beställa sa jag till att jag inte ville ha grädde och nötterna. De var så vänliga och trevliga att jag blev erbjuden mjukglass istället och jordgubbar på toppen. Mjukglassen tackade jag nej till. Det var bra det för det var så sjukt mycket glass som jag skulle få i mig ändå. När vi fick in våra skålar så rök det så fint om min och i botten på skålen var det en blå vätska.
Så det var verkligen värt att köa till detta Smultronställe:)!
 
vi hade en härlig och bra dag i Söderköping och även där hade vi ett fantastiskt väder.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback