SÄNG I EGET RUM

Alla gör vi olika.
När Cesar var ca 1,5 månad sov han i sin vagga i vårt sovrum. Vi skapade snabbt kvällsrutiner att vi matade honom i soffan, vi lade honom i vaggan ca 19-20 och så satt vi med honom till han somnade. Han sov till ca klockan 02-03 då han vill ha mat och så somnade han om och sov till 06.
Bäbisar har ju mycket små ljud för sig när de sover och jag vaknade mycket av det. Jag ville ha koll så att han andades och sov tryggt och bra men jag fick ingen bra sömn. Ingen av oss fick det även om Cesar sov sig igenom alla ljud han hade för sig. 
Därför valde vi att flytta honom til eget rum när han var 3 månader. Just då när vi tog beslutet kändes det tidigt men vi ville ge det en chans. Jag var fundersam hur det skulle gå men det har gått hur bra som helst! Vi har samma rutiner varje kväll att vi nattar honom vid 19.30. Först tar vi på honom pyjamasen och gör klar honom för nattning med tandborstning och annat och sedan får han sin välling. När han ätit klart säger vi god natt och lägger ner honom i sängen. Han vill alltid ha sin Baba när han ska sova. Den tittar han efter direkt när han har lagt sig så att han har den nära sig, gullungen!
Under janauari då han var förkyld var det lite jobbiga nätter. Han vaknade mycket och ville komma upp i famnen. Men sedan några veckor tillbaka sover han riktigt bra. Han kan vakna några gånger för att han har tappat nappen men somnar om och vaknar oftast på morgonen vid 06.
 
Jag vet att barn är olika och att det kan vara väldigt varierande hur det går att natta och hur nätterna är och så har det ju varit för oss också. Men i det stora hela så har vi haft väldigt bra kvällar och nätter sedan han var 2 månader och självklart är det nätter som är sämre än andra och det går i perioder. 
 
Det var ett litet inlägg om Cesars kvällar och nätter.
 
 
God eftermiddag!
 
 
 
 
 

Natalie Honkonen

Jag har inga egna erfarenheter om att ha barn då jag ännu är så ung själv, men intressant att läsa! Så himla söt dessutom! Kramar

Svar: Ok:) Va kul att du tittat in på min blogg:)
Marie

2017-03-29 / 21:36:20
URL: http://nouw.com/nataliehonkonen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback