FETTISDAGEN!

Igår var det en mysig kväll!
Som den bakälskare jag är så gjorde jag egna semlor. Bullarna gjorde jag i måndags. Så igår var det bara dekoreringen kvar. Jag älskar verkligen att dekorera alla typer av bakverk!
Vi bjöd in mamma och pappa och Stefans föräldrar på fika och jag fick gott omdöme på semlorna:)
Även grannarna kom in och fikade med oss.
 
Vi var verkligen värda en mysig kväll igår. Kvällen i måndags var verkligen allt annat än mysig.
Under eftermiddagen upptäckte jag att det var stopp i slasken i köket. Så när Stefan kom hem på kvällen så började han kolla på det. Han tog bort rören under diskbänken som vi gjorde rent men det hjälpte inte. Hans pappa kom hit och hjälpte honom och hade med sig grejer som behövdes för att göra rent längre ner i golvet. Det hjälpte inte heller och till slut gick de ner i garaget och öppnade upp ett rör där. Det forsade ut avloppsvatten! 
De fick inte bort stoppet. I går morse lånade Stefan högtryckstvätten av grannen och gjorde ett sista försök att få rent det men det gick inte.
Så vi fick ta till den sista utvägen och ringa en spolbil. Så på eftermiddagen kom dom hit och spolade rent röret som går under huset och ut under marken. Sedan var problemet löst. 
Stefan gjorde ett supebra jobb hela kvällen med att försöka lösa problemet. Det var verkligen inte det roligaste jobbet att hålla på med avlopp och bli nedsprutad av vattnet. Vi är verkligen glada för all hjälp vi fick den kvällen!
 
 
Jag har varit dålig på att uppdatera bloggen senaste dagarna men det har varit fullt upp och situationen med avloppet var viktigare att lösa än att blogga just då, men här kommer en liten uppdatering i efterhand:)
 
I söndags skjutsade först Stefan mamma och pappa till stugan. De följde med hit och var med Cesar medan vi städade nedervåningen. De åt lunch med oss, Zuccinilasagne, supergott:)
Eftermiddagen blev lugn och på kvällen var vi på kalas. Stefans systerson fyllde 9 år! Det bjöds på god smörgåstårta och tårta och var ett mycket trevligt kalas. 
I måndags var det babysång i vanlig ordning och sedan blev det en lugn eftermiddag. 
Gårdagen bestod av städning av köket efter försöket att få bort stoppet i avloppet och semlebak så klart:)
 
Idag blir det besök på Birsta med en god vän och henne son.
 
Detta blev ett långt inlägg men så blir det ibland:)
 
 
God morgon!
 
 
 

Days by Johanna

Trist med stopp i avloppet, och synd ni inte klara det själv, men skönt det var snabbt åtgärdat!

Semlorna ser supergoda ut!

Svar: Tack så mycket:) Jag tyckte själv att de blev goda:)
Marie

2017-03-01 / 20:05:07
URL: http://daysbyjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback