STENÖ CAMPING

I torsdags åkte vi iväg på vår första semestertripp.
Vi hade sedan länge tillbaka bokat stuga på Stenö camping i Söderhamn.
Mamma och pappa följde med.

Det var en mycket fin camping.
Det fanns många platser för husvagnar och husbilar. Stugorna låg på andra sidan vägen och stranden intill campingen. Så vi fick gå en bit för att komma dit men det var inte långt.

På fredagen var det soligt och varmt.
Så då blev det sol, bad och strandlek större delen av dagen. Vi gick först dit en stund på förmiddagen. Vi gjorde sedan lunch i stugan och gick sedan tillbaka till stranden.

Cesar älskade verkligen att leka i sanden.
Vi hade med oss ett parasoll som vi satte upp som skugga för honom. Ibland lät vi honom uppstäcka stranden lite:) Vi smörjde in honom med solkräm och hade UV-dräkt på honom hela dagen, allt för att skydda honom för solen.
Vi lät honom få plaska och "gå" lite efter vattenkanten och det var ca 15 grader! Så det var kallt! Jag trodde han skulle reagera mer på det kalla vattnet men det gjorde han inte. Han tyckte det var kul att plaska lite men vi lät honom inte göra det så länge. Vi vill ju inte att han skulle vi kall.

Vi hade några mysiga dagar på campingen. Vi grillade gott till middag båda dagarna och vi tog det lugnt och njöt av det fina vädret.
Igår när vi åkte hem åkte vi till Valbo köpcentrum i Gävle där det blev en del shopping. När vi kände oss nöjda åkte vi upp till Söderhamn igen där vi lämnat en av bilarna. Det kändes onödigt att åka två bilar till Gävle.
Vi hade inte fått plats med all packning i en bil. Så det var därför vi körde två bilar till campingen.

Så jag är nöjd med vår resa till Stenö Camping.

God morgon!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Åh kul :D, vi var där förra året och var också jättenöjda :)