TOMTEHUSEN I PARKEN

Igår åkte vi in till stan.
I Vängåvan sätts det varje år upp små hus med tomtar som rör sig och så spelas det julmusik. Så det är väldigt stämningsfullt att gå där och titta. 
Cesar tyckte det var spännande och framför allt tyckte han att det var roligt att stå och dansa till musiken:)
 
 
Husen är så fina.
Så har ni vägarna förbi så tycker jag absolut att ni ska titta på dom. 
 
Detta blev en bra avslutning på dagen efter en ganska otäck natt. 
Cesar var precis som vanligt när vi nattade honom. Han vaknade på natten. Jag gick in till honom och han hade  lite jobbigt med andningen, som att han skulle vara täppt i näsan. Jag satt hos honom och han lugnade sig. Så jag gick och la mig. Efter en kort stund var det likadant igen men värre. Han försökte verkligen få luft men det gick inte. Stefan gick runt med honom medan jag ringde 1177. Där var det lång kö. Så jag ringde 112. Hon lyssnade på honom i telefonen och sa att det kunde vara falskrupp men hon kunde inte helt säkert veta. Så hon frågade direkt om vi ville ha ambulans eller åka in med honom själv. Så vi åkte in själva. Det blev lite bättre när vi kom utomhus. 
Vi behövde inte vänta länge på barnläkaren på akuten. Sköterskan som lyssnade på honom före hörde lite slem i lungorna och han hostade och efter det blev det lite bättre. 
Läkaren sa att det kunde bli så där vid ett förkylningsvirus. Vi fick tips hur vi kunde göra om det hände igen. 
Igår när han vaknade var han precis som vanligt förutom lite snorig men pigg och glad. 
 
Vi blev så klart rädda men det var skönt att det gick över fort. Det var första gången jag behövde ringa 112 och jag hoppas att jag inte behöver göra det igen.
 
God morgon!
 

Netti Starby

Nej fy vad otäckt men skönt att han mår bättre nu! Kramis

2017-12-03 / 13:35:31
URL: http://nettistarby.blogg.se/
★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Det är så läskigt när sånt händer :(. Man blir livrädd verkligen :(.

Svar: Ja jag blev så rädd men skönt att det gick över fort.
Marie

2017-12-03 / 20:03:25
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback