DUKNING

Så här såg dukningen ut igår.
Vi ville ha dukningen i blått, både dekorationer och tallrikar. Vi letade runt för att hitta en bra blåfärg på tallrikarna och till slut hittade vi det vi ville ha. 
 
Jag hade hittat ett tips om att ha skruvade presentsnören på på bordet och det blev väldigt effektfullt och bra.
Ljuskopparna med blå stenar och blåa ljus blev också väldigt fint.
 
Att välja servetter var svårt.
Stefan tyckte att dessa prickiga var fina och först höll jag inte med om det men sedan kände jag att det skulle bli väldigt fint och det blev det. Det blev liksom lite mer liv i dukningen på något sätt.
 
Ballonger var viktigt för mig att ha med.
Jag ville att det skulle vara lite barninspirerat och då passar ballonger väldigt bra. Även att hitta rätt ballonger var lite klurigt. Jag ville att det skulle vara en fin blåfärg på dom. 
Jag letade runt och till sist hittade jag på en butik inne i stan som säljer mycket grejer till kalas och liknande. De sålde ballongerna styckevis i olika färger och det passade mig perfekt då jag bara ville ha vita och blå.
Till dopfikat hade vi andra tallrikar.
Jag ville ha blått så det fick bli det med vita prickar och passande muggar till.
 
Jag är väldigt nöjd med dukningen och alla fina dekorationer.
 
Bilder på maten och fikat kommer i morgon:)
 
God kväll!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback