VALBORG!

Igår hade vi en härlig och lugn dag!
Vi krattade på förmiddagen. S föräldrar skulle till vårmässan så vi följde med dom dit en sväng. 
När vi kom hem fixade vi lunch som vi åt ute i solen. 
 
Vi fortsatte sedan med krattningen och tog upp högar som vi lastade direkt på släpvagnen. 
Vi gjorde i ordning grillen för kvällen.
Det blev en stunds vila på eftermiddagen innan vi började med årets första grillmiddag. Fläskkarrè, kyckling, potatis och vitlöksbröd la vi på grillen. Vitlöksbrödet tänkte vi först värma i ugnen men kom på att det även borde fungera att lägga det på grillen och det blev riktigt bra.
 
Allt smakade mycket gott! Att grilla potatis i folie är så enkelt. Vi köpte färdigtvättad potatis som vi bara skar i bitar och lade det i folie med smör och salt och peppar. Det blir så himla gott!!
 
Vi åkte sedan till Klockarberget.
Där brukar det ha trevligt valborgsfirande med lotteri, körsång och brasa. Det var mycket folk där när vi kom dit. 
Jag träffade några som jag kände. 
De tände brasan men det var väldigt dålig fyr på den från början. Det tog lång tid innan den började brinna ordentligt, så som en majbrasa ska brinna. 
 
Vi åkte sedan till brasan vid Mjösund. Den var det lite mer fart på. 
 
När vi kom hem såg vi på film och lyxade med efterrätt.
Att göra efterrätt i glas tycker jag är extra festligt. Den här har vi gjort förut och är så god. Den består av vaniljkräm, digestivekex, blåbär, hallon som toppades med hackad choklad. Vaniljkrämen gjorde jag på vispad grädde och vaniljkesella. Jag gjorde den på känn utan att måtta och det blev bra. Jag brukar vilja gå efter recept men hittade det inte. 
 
Så vi hade en härlig, lugn och mysig valborg!
 
God morgon!
 
 
 

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Gott med grillat :)

Svar: Ja det smakar alltid gott:)
Marie

2016-05-01 / 20:12:17
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Amanda Jona [SPONTAN]

Åh så gott med grillat!

Svar: :)
Marie

2016-05-03 / 21:34:31
URL: http://spontan.blogg.se
Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Mums så gott :)

Svar: Ja grillat är något speciellt:)
Marie

2016-05-05 / 18:35:25
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback