SOMRIG TÅRTA

I fredags bakade jag en tårta!
Jag ville bjuda jobbet på en god, somrig tårta.
Jag fyllde den med lemoncurd grädde och dajmgrädde. Jag spacklade den med smörkräm och spritsad grädde blev dekoration runt kanten.
 
Marispan vill jag gärna dekorera mina tårtor med.
Den här gången hade jag en annan idé hur jag ville att tårtan skulle se ut men när jag testade dekorationen innan så gick det inte alls bra, det skulle bara se konstigt ut. Så därför tänkte jag om och ville ha marsipan istället.
På kort varsel ringde jag mitt favoritställe där jag brukar beställa den i ifrån. Jag sa vilka färger jag ville ha och hon skulle ordna det med detsamma och jag åkte in några timmar senare och hämtade ut den. 
Jag stansade ut blommor, blad och hjärtan och lade ut det fint på tårtan. Innan jag lade ut det strösslade jag guld-och silverkulor på tårtan.
 
Jag fick mycket beröm för tårtan, både utreende och smak så jag är riktigt nöjd med den. 
 
 
God morgon!

Lisa

Ser mumsigt ut!

Svar: Tack.
Marie

2016-05-15 / 09:56:24
URL: http://lisettas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback