LÖRDAG OCH SÖNDAG!

Igår lördag hann vi med mycket!
Vi började dagen med en promenad. Efter vägen såg jag fina vitsippor som jag bara var tvungen att ta en bild på. 
Det är så fint med vårblommor tycker jag.
Vi åkte sedan ut till Birsta för att veckohandla och handla virke till en buske. Det är en björnbärsbuske som vi trodde skulle bli samma form som en buske men det fick vi lära oss i veckan att den får långa grenar och behöver ha något att klättra på. Så därför byggde vi en egen typ sv spaljé. Nu har jag inte tagit någon bild på det men det blev i alla fall väldigt bra.
 
Vi fortsatte sedan med krattning och fixande ute. S städade garaget och jag rensade buskar och gjorde fint där.
 
På kvällen var vi bjudna på grillning.
Det var våra härliga grannar som bjöd oss på en mysig middag med hamburgare, majskolvar och korv och en massa goda tillbehör. Jag gjorde egen hamburgedressing att ta med och den blev riktigt god. 
De har en bordsgrill som är bra och trevlig att ha på bordet. Man liksom grillar sin egen hamburgare samtidigt som man umgås. Annars vid vanlig grill är det ju en som står där och grillar och kanske hamnar lite på sidan av sällskapet en stund. 
Det bästa av allt var att vi kunde sitta ute ända till kl 20 innan solen försvann och det blev för kallt. Då förflyttade vi oss in och såg på film.
 
Jag var lite bekväm nu och tog instagrambilden men jag gillar den:)
 
Idag söndag har vi också fått en del gjort.
Vi tog hand om alla krattade högar från igår och krattade även på utsidan av staketet. 
Sedan gjorde vi oss klara för att åka till Stefans föräldrar där vi var bjudna på hamburgelunch. Det var riktigt varmt ute så vi njöt av det och åt god lunch på deras inglasade altan. 
Till efterrätt blev det glass och jordgubbar, så gott var det.
 
När vi kom hem gick vi över och småpratade lite med grannarna och sedan målade vi golvlisterna till bäbisens rum. 
Vi åkte sedan till sidsjön på en promenad. Stefan gick ett varv och jag ett halvt. 
 
När vi kom hem lagade vi god tacos som avslutning på en underbar helg. 
Vi har hunnit med så mycket ute och andra smågrejer som städning av garage och lite fixande i bäbisens rum. 
Vi har umgåtts med goda vänner och grannar och haft det mysigt på kvällarna. Så sammanfattningsvis har vi haft en bra helg!
 
God kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback