HEMMAGJORD!

Min systers familj är hockeytokiga!
Varje år brukar pappan i huset göra en isplan åt barnen så de kan spela och skjuta puckar. 
I år har han höjt ribban rejält med att bygga denna fina hockeyplan med sarg. Han har verkligen lagt ner tid på att få det så här bra. Vid minst lilla minusgrad, oavsett tid på dygnet (nästan) har han varit ute och spolat så att det ska bli så bra is som möjligt. 
Man funderar ju på vart detta ska sluta, blir det kanske läktare, tak och domarbås också?:) 
Nu kan i alla fall barnen träna och spela hockey när dom vill:)
 
Den här veckan har varit fullt upp. Måndagar är alltid fullbokade med babysim och babysång och vi hade dessutom hade några ärenden att fixa så jag var något trött på kvällen!
Så tisdagen blev lugn med mys, bus, lek, vila och julgodisbakande. Vi skulle ha hämtat sambon på jobbet men det var en fruktansvärd halka i hela stan så jag vågade inte ta mig ut på vägarna med min dyrbara last:) Så det löste sig på annat sätt.
Igår tog vi det lugnt på förmiddagen. Sedan åkte Cesar och jag in till stan och gjorde några ärenden. 
På kvällen sa sambon att det var hockey på tv. Så vi ringde till grannarna och kollade om vi skulle se på det tillsammans och det vill dom självklart göra:) Jag gick hem vid 19.30 och nattade Cesar. 
 
Idag har vi en mysig dag framför oss. Vi ska umgås med en mamma och deras lilla dotter från babysången och vi går även i samma föräldrargrupp. Så det ska bli mysigt. Vi ska sedan iväg och lussa med våra bebisar på ett äldreboende med sånggruppen. 
 
 
God morgon!
 
 

corneliaeriksson.blogg.se

Wow, vad fint!! Hoppas de får många roliga stunder där!

Svar: Ja det får de säkert:)
Marie

2016-12-15 / 14:38:58
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Åh så fint :D

Svar: Ja visst är den:)
Marie

2016-12-15 / 17:00:40
URL: http://www.saramadeleine.se
Matilda Berlin

Nej vad coolt! Hoppas att dom får mycket kul där i vinter =)

Svar: Ja det får dom säkert:)
Marie

2016-12-16 / 22:51:00
URL: http://matildaberlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback