POSITIV TID.

Jag hade en positiv graviditet.
Den här bilden togs på min födelsedag, åtta dagar innan Cesar föddes. Det var fyra dagar före beräknat datum. Jag minns att jag tyckte att jag var stor om magen och längtade så klart att bebisen skulle komma ut. Det som jag är så tacksam över är att jag nästan inte hade några fysiska besvär. Jag fick foglossning som jag försökte lindra med gravidbälte och röra på mig så gott det gick. Jag tycker om att träna på gymmet, cykla, gå med stavar och simma. Jag tränade på gymmet under hela graviditeten ända fram till vecka 39, dock med minskad intensitet men att röra på mig var det viktiga. 
 
Jag var gravid en bra tid på året. Magen började synas och växa i januari vilket gjorde att jag kunde använda min vanliga vinterjacka. Några tröjor, tunikor och byxor behövde jag köpa men kunde även använda en del av kläderna jag redan hade. 
 
Det som jag också tyckte var positivt var att varken jag eller sambon funderade något på hur förlossningen skulle gå under tiden jag var gravid. Vi pratade tillsammans om att försöka ta det som det kom och det gjorde vi. Det var inte förrän vattnet hade gått som tankarna började komma. 
 
Så sammanfattningsvis så hade jag en positiv graviditet.
 
 
God kväll!
 
 
 

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Härligt det låter :). Fin bild också.

Svar: Tack så mycket:)
Marie

2016-08-05 / 17:22:18
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback