EN TOM IPHONE!

Denna dag har innehållit lite av varje!
Den har mest präglats av ett rätt så tidskrävande jobb. 
Jag skulle nämligen ta mig i kragen att uppdatera min iPhone 5 till iOS 9. Jag behövde nämligen en nyare version för att kunna ta hem en app och då passade jag på att fräscha upp telefonen med ett nytt system.
Jag kopplade upp den mot datorn innan och la över alla bilder och videor till datorn. Om det skulle hända något vid uppdateringen så har jag det sparat där. 
Sambon gjorde också en uppdatering på sin telefon och det gick jättebra med allt.
Jag gjorde sedan på min. Det gick bra till en början men sedan hände något. Telefonen låste sig, det gick inte att slutföra uppdateringen.
Vi ringde apple supporten. Det enda som gick att göra var att återställa telefonen, alltså sätta den på noll, dvs att allt man har i den försvinner, bilder, kontakter, appar mm. Jag gillade verkligen inte den åtgärden. Jag tappar ju verkligen allt i den då! Jag var ganska less och lite smått irriterad i detta läge. 
Men jag hade enligt Apple inget annat val. Jag kan säga att jag inte var särskilt nöjd men det var bara att gilla läget.
Så när det var klart fick jag sitta och lägga in alla kontakterna igen. Bilderna hade jag ju i datorn så dessa har jag nyss synkroniserat tillbaka till telefonen. Jag har börjat tagit hem de appar jag vill ha. 
Så nu börjar min iPhone 5 återgå till hur den var innan.  
Något som jag har lärt mig idag är att uppdatera iCloud lite oftare. Då hade jag fått tillbaka det mesta. 
 
Denna dag började i alla fall på ett härligt sätt då jag passade på att fånga den vackra soluppgången på bild. Det var kul att fota lite olika bilder mot havet där solen gick upp mot horrisonten som ni kan se på bilden.
Även en cykeltur och lite hemmafix har hunnits med. Mer av det hade det blivit om inte större delen av förmiddagen hade behövts ägnats åt iPhone fixande.
 
 
Trevlig kväll på er alla!

Emilia Åkerberg

Så fin bild!

Svar: Tack!
Marie

2015-09-19 / 20:29:54
URL: http://akerbergs.blogg.se
Cassandra

Fin bild!

Svar: Tack så mycket!
Marie

2015-09-19 / 21:53:02
URL: http://sensor.blogg.se
corneliaeriksson.blogg.se

Åhhh. HATAR verkligen uppdateringar av telefoner och datorer och allt var det är. Man måste ju nästan boka in en hel dag för att få sådant gjort. Och alltid är det något som krånglar :(

Svar: Ja det tog mig väldigt lång tid igår att återställa allting med appar, nummer, mail...ja allt behövde göras om.
Marie

2015-09-20 / 13:30:44
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
Malin Wederberg

Jobbigt när det krånglar >.<

Svar: Ja det är verkligen inte kul
Marie

2015-09-20 / 20:11:46
URL: http://darksess.com/
Elin

Vacker bild!

Svar: Tack:)
Marie

2015-09-21 / 18:09:49
URL: http://elinbjorkander.com
linah

vilken fin bild!!

Svar: Tack:)
Marie

2015-09-22 / 15:12:07
URL: http://nouw.com/linaheve
Carina

En så vacker bild!. Det är ingen höjdare, när det bara blir fel med tekniska prylar och särskilt inte mobilen!. Skönt att det ordnade sig för dig tillslut!. :D

Svar: Ja jag var inte glad när allt strul blev med mobilen men nu har jag lyckats ordna det mesta:)
Marie

2015-09-24 / 18:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback