ALLHELGONAHELGEN!

Jag tänkte sammanfatta helgen!
Eftersom det är allhelgonahelgen så besökte vi Minneslunden i Mjösund igår och tände ljus för min farfar. Det var så vackert och fint med alla tända ljus som lyste upp höstmörkret.
 
 
Idag har vi blåst ihop löv på gården. 
Vi lånade en lövblås som är väldigt lätt att använda. Vi tog bort mycket löv förra helgen men i onsdags morse var var det mycket löv igen då det hade blåst under natten. 
Vi blåste av de stora ytorna bakom och nedanför huset. Det blev en full släpvagn.
Pappa kom hit och hjälpte oss. Tack för hjälpen säger vi!
 
En fikastund blev det också.
Det smakar alltid så gott med fika utomhus. 
 
Det är vad vi har gjort idag. Jag har även gått en kort promenad och nu ikväll har vi förberett morgondagens middag, dragit ner soptunnorna till vägen då det är soptömning i morgon. De brukar komma ganska sent på kvällen men vi drar alltid ner dom kvällen innan för man vet aldrig när de kommer. Jag tror också att man måste ha tunnorna tillgängliga från en viss tid den dagen sopbilen ska komma.
 
Att min systerson fyllde 11 år i fredags är helt otroligt! Tiden går så fort och han har blivit så stor min lilla hjärta. 
Igår när vi var där på kalas sjöng vi alla för honom och han fick 11 ljus i tårtan. 
 
Under tiden vi var där blev den yngsta i familjen ledsen och hade ont i öronen. De hade varit med honom till primärvårdsjouren idag och det visade sig att han har dubbelsidig öroninflammation. Stackars mosters lilla hjärta. 
 
Nu är helgen snart slut.
 
God kväll!
 
 

linah

härliga bilder!

Svar: Tack!
Marie

2015-11-02 / 18:20:59
URL: http://nouw.com/linaheve
MADDISENJ.SE

Vilken härlig tårta, älskar minionerna :D

Svar: Tack:)
Marie

2015-11-04 / 21:00:55
URL: http://maddisenj.se
Annsoh

Vad fina bilder! :D

Svar: Tack så mycket!
Marie

2015-11-05 / 10:17:20
URL: http://annsoh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback