SUPERMAN TÅRTA!

 
 
Jag bakade en tårta idag!
Min syster beställde en tårta till kalaset för systersonen. En superman tårta ville han ha:)
Så jag har senaste två veckorna funderat på hur den skulle se ut och hur jag skulle kunna göra en så fin tårta som möjligt.
Runt kanten är det en stad med höga hus. 
 
Jag beställde marsipan som jag hämtade i fredags. 
Jag började kl 6 i morse och var klar 9.30. Det var mycket pyssel med att få till alla detaljer men jag tycker jag lyckades riktigt bra.  Det var värt varje minut när jag såg glädjen när E fick se tårtan, älskade unge!!
Fyllningen bestod av dumlefluff och lemon curd grädde. 
Tårtan uppskattades av gästerna på kalaset!
 
Jag är riktigt nöjd med resultatet!
 
Vad tycks?:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Carina

Åh!...vilken härlig och fin tårta du gjort!. Du är fantastiskt duktig med att baka och dekorera tårtor!. Förstår att de gillade den!. Synd att du bor så långt ifrån mig... annars skulle jag beställa tårtor av dig! Marie!. Ha det så bra!. :D

Svar: Tack för dom fina orden! Va glad jag blir:)
Marie

2015-05-31 / 19:42:59
URL: http://Bluemoon.blogg.se
Amanda Jona [SPONTAN]

Vilken fin! :)

Svar: Tack:)
Marie

2015-06-02 / 09:06:32
URL: http://spontan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback