SNABBTVÄTT!

I torsdags fick jag denna uppgift!
Jag åkte och hämtade Stefan på jobbet när han slutade. Det första han sa när vi sågs var: Vart har du stått med bilen idag då? På jobbet, sa jag. Han visade mig taket på bilen, fullt med fågelskit. 
Detta skriver jag med glimten i ögat, när vi åkte hem så tyckte han att jag skulle tvätta den eftersom det är jag som har bilen på dagarna. Så jag fick snällt ta mig an denna syssla när vi kom hem. 
Jag tänkte att det är lika bra att tvätta av hela bilen och inte bara taket. Så jag gjorde i ordning en hink med varm vatten och bilschampo, ställde i ordning högtryckstvätten. Jag spolade först av och sedan gick jag på med svampen. 
Efter en liten stund var middagen klar så jag snabbade mig och gjorde klart. När vi ätit klart gick jag ut igen för att kolla hur ren den blivit. Jag tog bort några små fläckar som jag missat.
 
För att vara en snabbtvätt så blev jag mycket nöjd med resultatet. Den blev så blank och fin!
 
God morgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback