KALOPS!

Idag blev det långkok till middag!
Vi lagade nämligen kalops. Det har jag aldrig gjort själv. Jag har bara ätit pappas goda kalops tidigare. 
Vi började med vid 14-tiden och så skulle den koka i 1,5 timme. 
När den var klar gav vi oss iväg på en cykeltur på två mil och när vi kom hem kokade vi potatis och satte oss för att äta den goda maten. Det blev så gott, särskilt med potatis och rödbetor till. 
 
Annars idag gick jag ett varv runt Sidsjön med Ullrica i förmiddags. Det var längesedan vi sågs så det var trevligt.
När jag kom hem var Stefans föräldrar här på besök. Vi grillade hamburgare till lunch, gott och trevligt hade vi.
Jag gjorde i ordning en pizzasallad som vi kan ha till middagarna den här veckan. Jag skar även upp morotstavar.
 
Kylskåpet har krånglat lite sista tiden så vi drog fram det idag och gjorde rent bakom och under. Det behövdes verkligen. 
 
Totalt sedan i torsdags har jag cyklat 6,5 mil. Det är jag nöjd med!
Nu måste jag gå ut för att dra ner soptunnorna till vägen för i morgon är det soptömning. 
 
God morgon!
 

Mizca

Svar: Tack tack :)

Svar: :)
Marie

2015-05-18 / 17:01:48
URL: http://www.mizca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback