APPLE!

Igår köpte jag ett par till hörlurar!
Stefan hittade inte sina igår när han skulle åka iväg så han lånade mina. Vi sa då att det var lika bra att köpa ett par till för vi vill ju ha ett var sitt par nu på sommaren så vi kan lyssna på musik och sommarpratare.
Så jag åkte in till stan och införskaffade ett par på Grafit. När jag träffade Stefan hade han några apple produkter och jag är själv sedan dess fast i appleträsket. Jag har haft några billiga hörlurar men det är inget bra ljud i dom. 
 
Stefan åkte i går morse och kommer hem ikväll. Han är på svensexa. Vi har kompisar som gifter sig i juli. De bor i Karlstad. Så de har ordnat en kryssning med Cinderella till Mariehamn. John som ska gifta sig anade ingenting och blev tydlingen väldigt överraskad när kompisarna i Karlstad hämtade upp honom. De åkte buss därifrån och Stefan och ett gäng härifrån och så möttes alla på terminalen.
 
Igår gjorde jag lite av varje. Jag gick med trimmern som verkligen behövdes. Men jag kunde inte klippa klart då tråden tog slut. Så gräset efter sliperskanterna är fortfarande långt. 
Jag åkte sedan in till stan. När jag ändå skulle köpa hörlurar så tänkte jag passa på att ta kort till körkortet som jag måste förnya. Så jag gick upp till den enda fotoäffär som finns kvar i stan. Jag hade kollat att de hade öppet igår, kl 11-15. När jag kom tid 11.30 var det stängt och mörkt. Då blev jag less. Varför hade de inte öppet när det stod det på dörren??
Jag får göra det på måndag istället.
 
Sedan åkte jag till Ica och handlade till det jag tänkt baka. Påsen blev ganska tung med det jag behövde ha så hantagen på påsen gick sönder och allt ramlade ut! Men till slut ordnade det sig och jag kunde gå till kassan och betala. 
 
När jag kom hem tog jag en cykeltur ner till Juniskär och tillbaka. 
 
Kl 15 började sändningen av Carl Filip och Sofias bröllop så det såg jag på samtidigt som jag bakade några goda bakverk. Bilder på det kommer framöver. 
Bröllopet var väldigt fint och intressant att lyssna på och att titta på alla fina klänningar, den fina bordsdukningen till middagen och själva vigseln och kortegen efteråt var några av mina favoritinslag.
 
Det blev för övrigt en lugn kväll.
 
God morgon!
 

Life of Johanna

ja det skall bli jätte kul med bloggträff. ah avrt bor du?

Svar: I norra delarna av landet
Marie

2015-06-14 / 17:29:34
URL: http://lifeofjohanna.se
Christian

Var de bra de nya lurarna?

Svar: Apple är alltid bra!
Marie

2015-06-15 / 12:49:51
URL: http://stabil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback